Algemene voorwaarden



Algemene voorwaarden Hotelmoment.nl

HotelMoment.nl raadt haar bezoekers aan onderstaande algemene voorwaarden nauwkeurig door te lezen, voordat gebruik wordt gemaakt van de website HotelMoment.nl. Bij gebruik van deze site gaat de lezer akkoord met onze voorwaarden. Afwijkingen op deze voorwaarden zijn slechts bindend na schriftelijk akkoord van HotelMoment.nl.

1. Arrangementen en hotelovernachtingen
De hotelovernachtingen en hotelarrangementen worden door de hotels zelf aangeboden. HotelMoment.nl deelt deze informatie over de hotels om de bezoeker te helpen een hotelovernachting of een hotelarrangement te boeken. Deze website is uitsluitend bedoeld om de beschikbaarheid te controleren en voor het maken van legitieme en gewenste hotelreserveringen.

2. Leeftijd
U dient minstens 18 jaar oud te zijn om bij HotelMoment.nl een reservering te maken.

3. Privacy
HotelMoment.nl respecteert en beschermt de privacy van haar bezoeker. U kunt onze website bezoeken zonder mee te delen wie u bent of informatie over uzelf te verschaffen. In onze Privacy Statement wordt uitgelegd dat er situaties mogelijk zijn waarbij wij informatie van u nodig hebben en waarom wij dit van u nodig hebben.

4. Boeken
Het reserveren van een hotel gaat gemakkelijk. U kiest het hotel en de datum, vult uw persoonlijke gegevens in en vervolgens ontvangt u een reserveringsbevestiging per e-mail. Uw persoonlijke gegevens worden verwerkt op pagina’s die zijn beveiligd met een SSL-sertificaat (slotje op de webpagina). De wijze waarop de betaling zal plaatsvinden, wordt aangegeven in de betaalstap tijdens het reserveringsproces.

5. Betalen
Bij de meeste hotels betaalt u het volledige reserveringsbedrag (inclusief reserveringskosten) aan het hotel bij het in- of uitchecken. Het kan echter voorkomen dat de betaling vooraf plaatsvindt bij het maken van de boeking. De betaling kunt u via iDEAL/Mistercash/Creditcard aan HotelMoment.nl voldoen. De betaalopdrachten worden verwerkt op pagina’s die zijn beveiligd met een SSL-certificaat (slotje op de webpagina).

6. Creditcard
Het kan voorkomen dat er om een creditcardgarantie wordt gevraagd om de reservering te verzekeren. Het hotel brengt nooit vooraf kosten in rekening op de creditcard. De creditcard kan gepreautoriseerd worden om er zeker van te zijn dat de creditcard geldig is en/of dat het limiet toereikend is. Na deze autorisatie staat dit bedrag weer volledig tot uw beschikking. Het hotel mag alleen kosten in rekening brengen op de creditcard als u u niet houdt aan de annuleringsvoorwaarden, te vinden onder annuleringsvoorwaarden. De creditcard gegevens worden via een beveiligde server naar ons verstuurd, waarbij alle persoonlijke en creditcardgegevens worden versleuteld. De gebruikte coderingsmethode is de ‘Secure Socket Layer’ (SSL) technologie, die als industrienorm wordt beschouwd. U kunt dit herkennen aan het slotje op de webpagina.

7. Toeristenbelasting
Bij veel hotels moet u toeristenbelasting betalen. Dit bedrag is ofwel een vast bedrag per persoon, per nacht ofwel een percentage van de reserveringswaarde. De toeristenbelasting wordt per gemeente vastgesteld en hier heeft HotelMoment geen invloed op. Het kan ook voorkomen dat een gemeente geen toeristenbelasting rekent. In dit geval hoeft u deze kosten dus niet te betalen. De hoogte van de toeristenbelasting is te vinden onder het kamer- of arrangementstype. Onze prijzen zijn altijd exclusief toeristenbelasting en worden niet berekend in de kassabon en dienen bij aankomst in het hotel te worden voldaan.

8. Reserveringskosten
HotelMoment.nl rekent voor elke boeking reserveringskosten. Dit vragen wij om de reservering af te handelen. Op de kassabon in de reserveerstraat worden de reserveringskosten gespecificeerd en berekend.

9. Wijzigingen van een reservering
Indien u een reservering wilt wijzigen, dan kunt u dit per e-mail aan HotelMoment.nl doorgeven via info@HotelMoment.nl. Wijzigingen zijn altijd in overleg met het hotel en er kunnen kosten aan verbonden zijn. HotelMoment.nl brengt geen kosten in rekening.

10. Annuleren van een reservering
Indien u een reservering moet annuleren, dan kunt u dit per e-mail aan HotelMoment.nl doorgeven via info@HotelMoment.nl of via telefoonnummer 0347-750438. Een reservering is pas geannuleerd als u een annuleringsbevestiging op het e-mail adres hebt ontvangen waarmee ook de boeking is geplaatst. Ieder hotel heeft eigen annuleringsvoorwaarden. Indien u de reservering annuleert of indien u niet komt opdagen (no show) dan kan het hotel annuleringskosten in rekening brengen conform de annuleringsvoorwaarden. De annuleringsvoorwaarden worden gecommuniceerd in de betaalstap tijdens het reserveringsproces en op de reserveringsbevestiging. HotelMoment.nl brengt geen annuleringskosten in rekening.

11. Na reservering hotel volgeboekt
Na een reservering via de website van HotelMoment.nl, is het helaas mogelijk dat het hotel onverhoopt is volgeboekt. In zo’n geval neemt het hotel of HotelMoment.nl zo snel mogelijk contact met u op om een alternatief hotel of datum aan te bieden. Mocht zich zo’n situatie voordoen dan bent u niet verplicht dit hotel te boeken of op een alternatieve datum in te gaan. U mag dan de oorspronkelijke reservering kosteloos annuleren.

12. Tijdstip van aankomst in het hotel
Bij de meeste arrangementen of hotelovernachtingen is de gereserveerde kamer tot een bepaalde tijd gegarandeerd; dit staat aangegeven op de reserveringsbevestiging. Indien u na deze gegarandeerde tijd arriveert dan dient u op de dag van aankomst contact op te nemen met het hotel om de verwachte aankomsttijd door te geven. U treft de contactgegevens van het hotel op de reserveringsbevestiging. Indien u nalaat om contact op te nemen met het hotel en u arriveert na de gegarandeerde tijd dan kan het zijn dat de kamer niet meer beschikbaar is.

13. Klachten
Klachten aangaande het hotel (kamer/diner/service) kunt u het beste ter plekke in het hotel melden. Het hotel kan op dat moment nog werk maken van uw klacht, terwijl HotelMoment.nl hier achteraf niet veel meer aan kan doen.

U kunt de klacht indienen via het e-mail adres info@HotelMoment.nl. Klachten kunnen uiterlijk 1 maand na afloop van de reservering in behandeling worden genomen. HotelMoment.nl streeft ernaar om op werkdagen binnen 48 uur de klacht in behandeling te nemen. Hiervan wordt een bevestiging verstuurd.

14. Producten uitgesloten van herroepingsrecht
Voor diensten waarbij een reservering van toepassing is (zoals vervoer, horeca en vrijetijdsbesteding) geldt geen bedenktermijn. Het herroepingsrecht is daarop niet van toepassing. Dit betekent dat u niet gebruik kan maken van het recht om de producten van HotelMoment kosteloos binnen 14 dagen te retourneren. Na een reservering via HotelMoment.nl kunt u u daarom niet beroepen op het herroepingsrecht.

15. Wijziging van deze voorwaarden
HotelMoment.nl behoudt het recht de voorwaarden te wijzigen, zonder kennisgeving vooraf.

Download de Algemene Voorwaarden van HotelMoment.