FAQs

Hoe kan ik reserveren?
Je reserveert jouw overnachting(en) altijd bij een van onze partners. Als je helemaal gek bent van een deal die je op onze website (www.hotelmoment.nl) hebt gezien, dan klik je op de “boek deal’’-knop. Deze knop linkt jou naar de website van onze partner waar je de deal daadwerkelijk kunt boeken. Het reserveren gebeurt dus niet op onze website, maar op de website van onze partners. Het is vaak ook mogelijk om telefonisch te reserveren via onze partners. Het nummer vind je dan altijd op hun website.
Wanneer is een reservering definitief?
HotelMoment heeft geen inzicht in het reserveringsproces, omdat de reserveringen bij onze partners gemaakt worden. Dit betekent dat de reservering definitief is wanneer jij een reserveringsbevestiging hebt ontvangen de partner waar jij de reservering bij gemaakt hebt. Mocht er iets niet goed zijn met een reserveringsbevestiging of heb je deze niet ontvangen? Dan kun je het beste even contact opnemen met de partij waar je de reservering bij gemaakt hebt.
Kan ik betalen met cadeaubonnen?
Vanuit HotelMoment bieden wij helaas geen cadeaubonnen aan. Wel hebben wij partners die met cadeaubonnen werken. Je dient hiervoor contact op te nemen met de desbetreffende partner waarbij jij de reservering zou willen doen of waar jij een cadeaubon van wenst te ontvangen.
Ik heb een voucher gekocht via een hotelvoucheractie van HotelMoment. Hoe werkt dit?
Via verschillende kanalen en via verschillende partners heeft HotelMoment een hotelvoucheractie georganiseerd. Vaak gelden hier striktere voorwaarden dan bij een reguliere boeking. Álle actievoorwaarden staan te allen tijde duidelijk gecommuniceerd via het actiekanaal. Ook is er vaak een speciale actielijn ter beschikking gesteld. Hier kun je telefonisch reserveren en zij kunnen het beste jouw vragen over de voucheractie beantwoorden. Het nummer en de openingstijden zijn te vinden in de actievoorwaarden.
Wanneer en hoe kan ik betalen?
Wanneer en hoe een reservering betaald kan worden verschilt per partner. Zo kunnen de betalingsmogelijkheden verschillen. Bij de meeste partners kun je betalen met creditcard of via iDeal. Mocht je dit, voor het maken van de reservering, al willen weten dan kun je het beste even contact opnemen met de partner waar je van plan bent te gaan boeken.
AIs een reservering na bevestiging nog te wijzigen?
Omdat je de overnachting(en) niet bij HotelMoment reserveert, maar bij één van onze partners kunnen wij helaas niets meer wijzigen aan de reservering. Mocht je iets willen wijzigen dan kun je contact opnemen met de partij waar jij de reservering bij gemaakt hebt. Van hen ontvang je ook de reserveringsbevestiging.
Hoe kan ik de reservering annuleren?
Omdat je de overnachting(en) niet bij HotelMoment reserveert, maar bij één van onze partners kunnen wij jouw reservering helaas niet annuleren. Mocht je jouw reservering willen annuleren dan kun je contact opnemen met de partij waar jij de reservering bij gemaakt hebt.
Wat moet ik doen als ik geen bevestiging heb ontvangen?
Je hoort te allen tijde wat van de partner waar jij jouw deal bij gereserveerd hebt. Indien je geen reserveringsbevestiging hebt ontvangen, dien je zo snel mogelijk contact op te nemen met de partner waar jij jouw reservering bij hebt gemaakt.
Kan ik mijn reservering nog upgraden na het reserveren of betalen?
Omdat je de overnachting(en) niet bij HotelMoment reserveert, maar bij één van onze partners kunnen wij helaas niets meer wijzigen aan de reservering. Mocht je iets willen wijzigen dan kun je contact opnemen met de partij waar jij de reservering bij gemaakt hebt. Van hen ontvang je ook de reserveringsbevestiging.
Is het mogelijk om een mindervalide kamer te reserveren?
Sommige hotels bieden kamers en voorzieningen voor mindervaliden. Echter zijn niet alle hotels volledig toegankelijk voor mindervaliden. Op onze website op de pagina van het hotel staat onder “faciliteiten” de betreffende informatie.
Zijn de prijzen op jullie website per persoon of per kamer?
De genoemde prijzen in onze deals zijn per persoon. Mocht de prijs per kamer of per verblijf zijn, dan staat dit er duidelijk bij vermeld.
Kan ik mijn huisdier meenemen?
Iedere partner en ieder hotel heeft zijn eigen beleid wat betreft huisdieren. Er zijn hotels die geen huisdieren toestaan, maar ook die het wél toestaan. Er geldt in dat geval praktisch altijd wel een toeslag i.v.m. extra schoonmaak. Deze kosten staan in de meeste gevallen bij de faciliteiten van het hotel vermeld, maar uiteraard ook bij de website van het hotel en/of de partner zelf.
Welke (extra) kosten worden er bij mijn boeking berekend?
De prijzen die je ziet op onze website zijn per persoon per arrangement. Je boekt via een partner van ons. Het kan zijn dat deze partner extra kosten rekent, zoals service-/administratiekosten. Veel hotels en ieder land zijn verplicht nog de stads- en toeristenbelasting te rekenen. De hoogte van deze kosten zijn per hotel en per gemeente verschillend.
Ik kom alleen. Is dit mogelijk?
In de meeste gevallen is dit mogelijk. De toeslag voor een kamer voor enkel gebruik is locatieafhankelijk. Voor meer informatie kun je terecht bij de partner waar jij jouw deal bij wil boeken.
Ik heb wensen die van (essentieel) belang zijn voor mijn boeking. Wat kan ik daarmee doen?
Een preferentie betreft slechts een voorkeur. Je kunt deze wensen ten alle tijden doorgeven bij het maken van een reservering. Er is echter geen garantie dat jouw wens/voorkeur mogelijk is en je deze daadwerkelijk ontvangt.
Is het verblijf niet (helemaal) naar wens (geweest)?
Verbeterpunten/opmerkingen/klachten aangaande uw (genoten) verblijf dien je direct ter plaatse te melden. De locatie waar jij verblijft kan op dat moment nog werk maken van uw klacht/opmerking, zodat jij jouw verblijf alsnog naar tevredenheid kunt afronden. HotelMoment kan niet aansprakelijk worden gesteld voor de uitvoering van het arrangement door de locatie; HotelMoment heeft immers geen mogelijkheid om hier invloed op uit te oefenen. Indien je ons op de hoogte wilt brengen van uw ervaringen, dan kan dat tot 72 uur na terugkomst bij voorkeur per e-mail naar info@hotelmoment.nl. Verbeterpunten/opmerkingen/klachten aangaande de dienstverlening van HotelMoment vernemen wij uiteraard ook graag per telefoon of email. Wij nemen jouw e-mail in behandeling en streven er naar om binnen 15 werkdagen met een passende reactie te komen. Ben je juist zeer tevreden geweest, dat horen wij natuurlijk ook graag! Door jouw opmerkingen kunnen wij te allen tijde onze dienstverlening naar andere klanten c.q. gasten verbeteren.
Waar moet ik rekening mee houden met reizen naar Duitsland?
In een aantal Duitse steden is het verplicht jouw auto van een milieusticker te voorzien. Rijd je met jouw voertuig een Umweltzone in zonder sticker, dan loop je het risico op een boete. De prijs van de sticker varieert van € 11,50 tot € 17,85. Op de website van de ANWB staat meer informatie over de milieusticker plus een aanvraagformulier. Informeer je je daarnaast ook over het gebruik en de wettelijke bepalingen van winterbanden in Duitsland op de site van de ANWB.
Waar moet ik rekening mee houden met reizen naar Antwerpen?
Sinds februari 2017 geldt er een lage emissiezone in het centrum van Antwerpen. Vervuilende wagens mogen de stad niet meer in, andere wagens moeten geregistreerd worden voor het binnenrijden. Of jouw voertuig de zone wel of niet binnen mag, hangt af van de Euronorm. Je kunt online een test uitvoeren die snel uitsluitsel geeft of jouw voertuig toegelaten is of niet, dit kan op volgende website: https://lez.antwerpen.be/?Taal=NL.
Kan ik op de hoogte blijven van leuke acties?
Jazeker! Je kan je onderaan deze pagina inschrijven op de nieuwsbrief van HotelMoment. Ook zijn wij op de volgende sociale media te vinden: Facebook: www.facebook.com/hotelmoment/ Instagram: www.instagram.com/hotelmoment Via deze kanalen wordt je op de hoogte gehouden van leuke acties en deals. Ook inspireren wij je hier met leuke items.
Mijn vraag is niet beantwoord met deze pagina. Kan ik mijn vraag ook rechtstreeks stellen?
Wil je je vraag liever rechtstreeks aan een medewerker van de gastensupport stellen? Dat kan via deze pagina: www.hotelmoment.nl/contact HotelMoment is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09:00 - 17:00 uur.

Blijf op de hoogte van alle scherpe acties

Ook inspiratie en tips in je mailbox