Veelgestelde vragen



Creditcard garantie & betaling


Q: Waarom moet ik mijn creditcardgegevens doorgeven?
A: Creditcardgegevens zijn in sommige gevallen vereist om de reservering namens u te bevestigen. Het hotel brengt nooit vooraf kosten in rekening op uw creditcard. Uw creditcard kan gepreautoriseerd worden om er zeker van te zijn dat uw creditcard geldig is en/of dat het limiet toereikend is. Na deze autorisatie staat dit bedrag weer volledig tot uw beschikking. Het hotel kan alleen kosten in rekening brengen op uw creditcard als u niet aan de annuleringsvoorwaarden - te vinden onder annuleringsvoorwaarden - voldaan hebt.


Q: Welke creditcards kan ik gebruiken om de reservering af te ronden?
A: Rechts bovenin het scherm van de reserveerstraat ziet u de creditcards die het hotel accepteert.    


Q: Kan ik mijn verblijf vooruitbetalen?
A: Na het voltooien van het reserveringsproces dient u rechtstreeks contact op te nemen met het hotel om hierover de benodigde afspraken te maken. De contactgegevens van het hotel zijn te vinden in de reserveringsmail. 


Q: Kan ik bij het hotel betalen met een andere creditcard dan de creditcard die ik gebruik hebt om te reserveren?
A: Ja, dat is mogelijk. U moet hiervoor wel toestemming hebben van de kaarthouder. Vervolgens vermeldt u bij het maken van uw reservering de naam van de kaarthouder en het feit dat deze persoon toestemming heeft verleend om deze kaart te gebruiken in het ‘opmerkingen’-veld tijdens het reserveringsproces. Het hotel kan namelijk een pre-autorisatie uitvoeren om er zeker van te zijn dat de creditcard geldig is. In het hotel betaalt u pas het verschuldigde bedrag. Let op: in geval van no-show of annulering binnen de annuleringstermijn kunnen er kosten in rekening worden gebracht door het hotel.


Q: Kan ik een bankpas gebruiken om te reserveren?

A: Indien er om een creditcardgarantie wordt gevraagd dan accepteert het hotel geen bankpas om de reservering te garanderen. 


Q: Kan ik een reservering maken zonder creditcard?
A: Indien er om een creditcard garantie wordt gevraagd is er een geldige creditcard nodig om het reserveringsproces af te ronden.


Q: Zijn mijn creditcardgegevens veilig?
A: Uw gegevens worden via een beveiligde server ("secure server") naar ons verstuurd, waarbij alle persoonlijke en creditcardgegevens worden versleuteld. De gebruikte coderingsmethode is de ‘Secure Socket Layer’ (SSL) technologie, die als industrienorm wordt beschouwd. Ons officiële SSL-certificaat is te bekijken door op het logo te klikken van onze certificaat verstrekker.


Q: Moet ik bij het maken van de boeking direct online betalen?
A: Tijdens het maken van de boeking betaalt u niets. Het volledige bedrag rekent u pas af bij aankomst in het hotel. De reservering wordt voor u vastgehouden tot 18:00 uur op de dag van aankomst. Indien u later dan 18:00 uur wilt inchecken, dan dient u op de aankomst dag contact op te nemen met het hotel. Nadat u de reservering heeft voltooid ontvangt u een reserveringsbevestiging. Op de reserveringsbevestiging staan de contactgegevens van het hotel vermeld.

 

Q: Wat is er bij de prijs inbegrepen?
A: Alle kamerprijzen zijn per kamer voor het gehele verblijf. De arrangementsprijzen zijn voor het genoemde arrangement op basis van 2 volwassenen. De prijzen zijn exclusief toeristenbelasting en de eenmalige reserveringskosten. U kunt een prijsberekening maken door een aankomstdatum te selecteren. Vervolgens kunt u in stap 2 het gewenste kamertype en extra’s selecteren.

 

Q: Zijn er bijkomende kosten?
A: Naast de kosten die gerekend worden voor het verblijf, kunnen de volgende kosten van toepassing zijn:


Reserveringskosten
Wij rekenen bij elke boeking eenmalig reserveringskosten. Dit bedrag dekt de kosten die wij maken voor het afhandelen van de reservering.


Toeristenbelasting
Bij veel hotels zult u toeristenbelasting moeten betalen. Dit bedrag is ofwel een vast bedrag per persoon, per nacht ofwel een percentage van de reserveringswaarde. De toeristenbelasting wordt per gemeente vastgesteld en hier hebben wij geen invloed op. Het kan ook voorkomen dat een gemeente geen toeristenbelasting rekent. In dit geval hoeft u deze kosten dus niet te betalen.
De hoogte van de toeristenbelasting vindt u onder de kamer- of arrangementstype. Onze prijzen zijn exclusief toeristenbelasting en worden niet berekend in de kassabon.


Overige wensen
Het kan voorkomen dat u een babybedje op de kamer wilt of misschien wil u een diner bijboeken. Voor deze extra wensen kan een vergoeding worden berekend. De mogelijkheden voor het bijboeken van extra’s en de kosten verschillen per hotel. In stap 2 van onze reserveerstraat ziet u de prijzen per extra.


 

Reservering


Q: Wat is een arrangement?
A: Een arrangement is een meerdaags verblijf waarbij al enige zaken zijn inbegrepen. Wij bieden meerdere arrangementen aan waarbij de inhoud met een thema te maken heeft. Zo beschikt het 3-daagse Culinair Arrangement vaak over één of enkele diners. Dit is voor u erg gemakkelijk omdat u zelf een thema kunt kiezen waarbij u kunt profiteren van het gemak. Daarnaast zijn arrangementen vaak voordeliger ten opzichte van een aantal losse overnachtingen. 


Q: Wanneer kan ik een Hotelbon arrangement boeken?
A: U kunt een Hotelbon arrangement boeken als u beschikt over een Hotelbon Voucher of een Hotelbon Jaarkaart. De Hotelbon arrangementen zijn via deze website te boeken. Voor de voorwaarden, het kopen van een Hotelbon Voucher of Hotelbon Jaarkaart en overige informatie verwijzen wij u naar www.hotelbon.nl.


Q:  Hoe maak ik een reservering?
A: Om een reservering te maken maakt u eerst de keuze of u een kamer of een arrangement wenst te reserveren. Als u dit heeft geselecteerd vult u het aantal personen in en past u het aantal kamers aan. Bij de kameromschrijving vindt u informatie met betrekking tot de maximale bezetting van de kamer. Klik vervolgens op de gewenste aankomstdatum. Pas het aantal overnachtingen aan (let op: bij arrangementen staat het aantal overnachtingen al vast). U ziet rechts in de kassabon een prijsberekening.

U klikt op ‘volgende’ en u komt dan uit in ‘stap 2’.Hier heeft u de mogelijkheid om het kamertype te wijzigen én toe te voegen. Bij het kamertype kunt u ook de bezetting aanpassen. Per kamer kunt u extra’s bijboeken zoals een diner bij aankomst. Indien u meerdere kamers reserveert dient u per kamer de extra diensten te tonen en te reserveren. Bij het reserveren van een arrangement zijn de extra’s die zijn inbegrepen al uitgeschakeld. Als u uw keuzes hebt gemaakt ziet u aan de rechterkant onder het kopje ‘prijsopgaaf’ wat het totaalbedrag van uw boeking is. Als alles klopt klikt u op ‘volgende’.

U bent nu bij ‘stap 3’ in de reserveerstraat, hier vult u uw persoonlijke gegevens in. Daarbij kunt u hier eventuele overige wensen aangeven. Als u alles heeft ingevuld klikt u op reserveren. Uw boeking wordt bevestigd.

Op de bevestigingspagina ziet u een overzicht van de boeking. U kunt hier uw reserveringsbevestiging afdrukken. Ook wordt er een reserveringsbevestiging naar het opgegeven e-mailadres verstuurd.


Q: Kan ik verschillende kamertypes tegelijk boeken?
A: Ja, in één boeking kunt u verschillende kamertypes reserveren. In de eerste stap selecteert u 1 kamertype met de gewenste aankomstdatum en het aantal nachten. Vervolgens klikt u op ‘verder’ en komt u in stap 2 terecht. In stap 2 kunt u een ander kamertype toevoegen en de bezetting wijzigen. Per kamertype kunt u vervolgens de extra diensten tonen en toevoegen.


Q: Kan ik meerdere kamers in één reservering boeken?
A: Ja, in één boeking kunt u meerdere kamers van hetzelfde type tegelijkertijd boeken.


Q: Krijg ik een reserveringsbevestiging?
A: Zodra u uw reservering afrondt, verschijnt op uw beeldscherm een bevestiging van de reservering. U kunt deze direct afdrukken door op de knop 'print' te klikken. Daarnaast ontvangt u ook een bevestiging op het door u opgegeven e-mailadres.

 

Q: Ik heb een reservering gemaakt, maar ik heb geen reserveringsbevestiging per e-mail ontvangen?
A: Controleer alstublieft uw e-mailadres als u de boeking maakt. Als u niet direct na het boeken een e-mail ontvangt, kan het zijn dat uw mailbox vol is, u uw e-mailadres verkeerd gespeld heeft of dat de bevestiging in de spamfilter terecht is gekomen.

Als u geen bevestiging heeft ontvangen dan kunt u een e-mail sturen aan info@hotelmoment.nl. Vermeld in uw e-mail uw naam, de aankomstdatum en de naam van het hotel. Wij zullen u dan een reserveringsbevestiging e-mailen.

De reserveringsbevestiging is uw bewijs van reservering. Wij raden aan om deze mee te nemen naar het hotel.


Q: Hoe kan ik een groepsboeking maken?
Wilt u graag een paar dagen weg met een groep? Dat kan! U kunt hiervoor contact opnemen met Hotelmoment door een e-mail te sturen aan info@hotelmoment.nl. Vergeet in uw e-mail niet uw wensen te vermelden. Wij maken graag voor u een offerte op maat!


Q:  Ik wil mijn boeking annuleren. Wat moet ik doen?
A: Indien u moet annuleren dan kunt u een e-mail sturen aan info@hotelmoment.nl. Vermeld in uw e-mail het reserveringsnummer. Zodra de annulering is verwerkt in ons systeem zal u een bevestiging van de annulering ontvangen op het e-mailadres waarmee de reservering is geplaatst. Een boeking is pas geannuleerd als u een bericht van de annulering hebt ontvangen.


Q: Welke annuleringsvoorwaarden gelden er?
A: Het annuleringsbeleid verschilt per hotel. Indien u een boeking moet annuleren, dient u dit tijdig aan te geven. In geval van annulering binnen de annuleringstermijn kunnen er kosten in rekening gebracht worden door het hotel. De annuleringsvoorwaarden van een hotel staan vermeld op de hotelpagina en in de reserveringsbevestiging.


Q: Ik wil mijn boeking wijzigen. Wat moet ik doen?
A: Voor het wijzigen van uw reservering kunt u een e-mail sturen aan info@hotelmoment.nl. Vermeld in uw e-mail het reserveringsnummer en uw gewenste wijzigingen. Op werkdagen zullen wij binnen 24 uur contact met u opnemen over de mogelijkheden.


Q: Is het mogelijk om boeking te verplaatsen?
A: Voor het verplaatsen van uw boeking neemt u contact op met het hotel. Indien er voldoende beschikbaarheid is op de andere datum is het vaak geen probleem om de reservering te verplaatsen. De contactgegevens van het hotel staan vermeld op de reserveringsbevestiging.


Q: Kan ik gebruikmaken van kortingsbonnen?
A: Helaas kunt u geen gebruikmaken van kortingsbonnen als u reserveert via Hotelmoment.nl. U dient hiervoor contact op te nemen met de aanbieder die de kortingsvouchers uitgeeft.


Q: Vraag onbeantwoord?
A: Heeft u nog vragen of heeft u hulp nodig bij het plaatsen van een boeking? Neem dan gerust contact met ons door een e-mail te sturen aan info@hotelmoment.nl. We staan u graag te woord.